17.11. 

Фізика, 9 клас.

Тема. Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Формула тонкої лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи. Найпростіші оптичні прилади. Окуляри.

Опрацювати. Параграфи 14 та 15. Законспектувати визначення,  формул, задачі. Замалювати в зошит побудову зображень в лінзах.

Переглянути відео .

https://www.youtube.com/watch?v=1NeU7QzrBQw - про лінзи

https://www.youtube.com/watch?v=-xQGAJzL3_g - про побудову зображень

Конспект учня

Тема. Лінзи. Побудова зображень. Формула тонкої лінзи

Лінзою називають прозоре тіло, обмежене двома сферичними поверхнями.

Лінзи, які в середині товщі, ніж біля країв, називають опуклими.

Лінзи, які в середині тонші, ніж біля країв, називають увігнутими.

Головна оптична вісь лінзи - пряма, що проходить через центри сферичних поверхонь лінзи.

Центром лінзи називають точку, в якій головна оптична вісь перетинає площину лінзи.

Точку, в якій збираються після проходження через збиральну лінзу промені, що падають на лінзу паралельно до її головної оптичної осі, називають фокусом збиральної лінзи.

Точку, в якій збираються після проходження через розсіювальну лінзу продовження променів, що падають на лінзу паралельно до її головної оптичної осі, називають фокусом розсіювальної лінзи.

Фокусну відстань розсіювальної лінзи вважають від’ємною.

Оптичною силою лінзи називають величину D, обернену до фокусної відстані лінзи: D = 1/F.

Всі промені, що вийшли зі світної точки A та пройшли через лінзу, можуть:

• зібратися в одній точці (це буде дійсне зображення точки A);

• розсіятися так, щоб продовження всіх променів пройшли через одну точку (ця точка — уявне зображення точки A).

Формула тонкої лінзи: 

f - відстань від лінзи до зображення, d- відстань від лінзи до предмет, F- фокусна відстань.

Значення f вважають від’ємним, якщо зображення уявне.

Формула лінійного збільшення: Г = H/h

Г - лінійне збільшення, H - розмір зображення, h - розмір предмета

 

ДЗ. Опрацювати параграфи 14-15.  Розв'язати задачі

Задача 1. Чим відрізняється уявне зображення від дійсного?

Задача 2. Сонячного дня хлопчик намагається використати збиральну лінзу як запалювальне скло. Яке зображення Сонця він має для цього отримати (дійсне чи уявне)?

Задача 3. Збиральна лінза створює на екрані зображення освітленого предмета. Як зміниться це зображення, якщо закрити нижню половину лінзи?



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу