24.11
Хімія, 7 клас
Тема. Практична робота №3: “Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів”. Записати в зошит: тема, мета, обладнання реактиви, хід роботи (опис дослідів), висновок. Надіслати до 15.00 год. 24.11.2020
За бажанням досліди можна провести вдома (2 і 4 безпечні)
Урок
Тема: Практична
робота №3: “Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових
хімікатів і харчових продуктів”.
Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища,
закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати
вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.
Обладнання: штатив з пробірками, пробіркотримач, шпатель,
скляна паличка, піпетка, спиртівка,
предметне скло.
Реактиви: вода, сухий листовий чай, кухонна сіль, питна сода, оцет.
Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.
Виконання роботи
Хід
роботи |
Спостереження,
висновок |
I. Кип’ятіння води 1. Налийте в пробірку воду
об’ємом 2–3 мл, закріпіть пробірку в пробіркотримачі, обережно нагрійте в
полум’ї спиртівки, |
Спостереження Висновок
Чи утворилася нова речовина? Назвіть явище: фізичне. |
2. Обережно піднесіть до отвору пробірки предметне скло.
|
Спостереження Висновок
Чи утворилася нова речовина? |
II.
Заварювання чаю Додайте
в пробірку з окропом кілька листочків чаю. Спостерігайте за забарвлен- |
Спостереження |
ІІІ. Розчинення кухонної солі
та її кристалізація 1. Налийте в пробірку воду
об’ємом 1 мл, додайте шпателем кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте
скляною паличкою з гумовим наконечником. |
Спостереження |
2.
Скляною паличкою перенесіть 3–4 краплини розчину на предметне скло, обережно
нагрійте. |
Спостереження |
IV.
Гасіння питної соди |
Спостереження |
Зробіть висновок:
За якою ознакою відрізняють фізичні та
хімічні явища?
Під час фізичних явищ склад
речовини не змінюється, а під час хімічних — утворюються нові речовини.
ДЗ
Повторити параграф
17. Підготувати проекти з теми «Початкові хімічні поняття». Тема для хлопців «Хімічні
явища в природі», для дівчат «Хімічні явища у побуті».
Є
три варіанти захисту.
Власне
відео – 10-12 балів;
Презентація
(10-12 слайдів) – 7-9 балів;
Доповідь
(до 6 листків друкованого тексту згідно правил) – 1-6 балів
Коментарі
Дописати коментар